سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مجید صفدری - سرپل ذهاب

حوزه/امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به ضرورت تقویت تفکر انقلابی در حوزه علمیه بیان داشت: حفظ روحیه و تفکر انقلابی طلاب و حوزه های علمیه موجب استمرار اسلام می شود.

حجت الاسلام مجید صفدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه عنوان داشت: با توجه به برنامه ریزی منسجم دشمنان در جهت انحراف حوزه های علمیه، حفظ روحیه انقلابی در این مکان مقدس و در میان طلاب و روحانیون یک ضرورت به شمار می رود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب یادآور شد: تفکر انقلابی امام خمینی (ره) و مجاهدت و زمینه سازی روحانیونی که قبل از انقلاب در میان مردم به ترویج و تبیین دین اسلام می پرداختند منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد لذا برای تداوم و استمرار این انقلاب باید حوزه های علمیه دارای تفکری انقلابی و اسلامی باشند.

وی در ادامه افزود: حفظ روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه موجب صدور انقلاب به دنیا خواهد شد اما عدم این تفکر حوزه های علمیه را دچار عقب گرد و انحراف می کند لذا امروزه عده ای شرایط را فراهم دیده و مسئله انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی را مطرح می کنند و درصدد ترویج دوقطبی شدن در جامعه هستند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به شاخصه های طلبه انقلابی ابراز داشت: طلاب و حوزه های علمیه باید خود را با تفکرات شخصیت های انقلابی تطبیق دهند، همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی در برابر کفار ایستادگی می کرد و از خود سازش نشان نمی داد امروزه نیز رهبر معظم انقلاب در ادامه مکتب امام خمینی (ره) پرچم دار روحیه انقلابی گری در جهان می باشد و به عنوان رهبر و الگویی برای نهضت های آزادی خواه جهان معرفی شده است.

حجت الاسلام صفدری تأکید کرد: همانطور که روحیه انقلابی در ائمه اطهار علیهم السلام موج می زد طلاب نیز این تفکر را در خود تقویت نموده و از اصل اسلام و انقلاب صیانت نمایند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب بیان داشت: متأسفانه عده ای دم از جدایی دین از سیاست می زنند و سیاست را مقدم بر دین می دانند، غفلت در این امر موجب تضعیف و به حاشیه راندن اسلام خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: اسلام باید در قالب حکومت اسلامی ایفای نقش نماید، تحقق این امر گسترش و توسعه اسلام را به همراه دارد لذا دشمنان با استفاده از عوامل مختلف همچون اسلام حداقلی، اسلام رحمانی، جدایی دین از سیاست درصدد به سلطه کشیدن اسلام و تحقق و پیشبرد اهداف غرب می باشند.

  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha